Er zijn veel interessante feiten over papier en enveloppen.

Papier

– 56% van de gebruikte energie in de papierindustrie is groen -> CEPI 2013 Sustainability Report

– Papier producenten hebben het CO2 verbruik per ton papier met 43% verminderd -> CEPI 2013 Sustainability Report

– Dankzij het ‘Duurzame bossen management’ groeien de de bossen in Europa met 1,5 miljoen voetbalvelden per jaar -> Myths & Realities, CEPI

– We hebben vandaag de dag 30% meer bomen in Europa dan in 1950 -> Myths & Realities, CEPI

– Papier is een natuurlijk product. Meer dan 50% van het papier dat in Europa wordt geproduceerd, wordt gemaakt met gerecycled papier -> CEPI 2013 Sustainability Report

Enveloppen / Direct Mail

– Iemands stemming kan tot wel 29% verbeteren wanneer hij blootgesteld wordt aan een positieve tastbare sensatie, zoals het openen van een handgeschreven envelop van een vriend(in) -> Mail Media Center

– Print is absoluut effectief – Direct mail scoort een response rate van 79%. Dat wil zeggen dat 79% van de ontvanger direct reageert op de mailing -> From letterbox to inbox: Building Customer Relationships, 2013, UK DMA

– 84% van de ontvangers van een Direct mailing geeft aan dat ze de mailing ook werkelijk lezen -> Direct Media Report, 2012, DMVOE

Print

– In het Verenigd Koninkrijk lezen 33 miljoen mensen elke week een gedrukte krant, wat dit het meest gelezen medium maakt -> ENPA’s ‘Media on the Move’ (2012)

– 150 miljoen… Dit is het aantal nationale, regionale en locale kranten dat elke dag verkocht wordt in Europa -> ENPA’s ‘Media on the Move’ (2012)

– Papier is nog steeds de eerste keuze voor: Liefdesbrieven, Verjaardagskaarten, Kranten, Brieven, Diploma’s, Uitnodigingen, Contracten en Magazines -> Milennial Survey on paper Use and Consumption, CEPI

Leuk om te weten

– 86% van de mobiele internet gebruikers, maakt gebruik van zijn/haar mobiel terwijl ze tv aan het kijken zijn -> GfK MRI media, 2010

– 51% van de lezers, geven aan met geen enkele andere activiteit bezig te zijn als ze een boek of een magazine lezen -> GfK MRI media, 2010

– Gedrukte media is snel: je leest gedrukte tekst 10-30% sneller dan online tekst -> Print lebt! Infographic

Bron: https://envelopes.buhrmannubbens.com/nl/nieuws/156-feiten-over-enveloppen-en-papier