Ontwerpwedstrijd

Ondernemersvereniging ‘Industrieel Overleg Putten’ heet vanaf heden ‘Bedrijvenkring Putten’. Voor de nieuwe huisstijl had het bestuur een ontwerpwedstrijd uitgeschreven waarvoor zeven reclamebureau’s zich hadden aangemeld. Op maandagavond 20 oktober waren de deelnemers uitgenodigd om in het Hof van Putten hun plannen te presenteren. De zeven bestuursleden beoordeelden o.a. op het logo, toepassingen en idee voor de website. Ook de planning van de uitvoering was belangrijk want de kring wil vanaf 1 december online zijn. Accent Graficenter kreeg de meeste punten en mag als winnaar de huisstijl verder uitwerken.

Hoe heeft Accent dit gedaan?

Visie, missie en doelstellingen

Voor de onderbouwing van het logo is er een beeld gevormd van de wereld waarin bedrijvenkringen bestaansrecht hebben. Richard van der Poll van Accent: ‘Volgens ons zoeken ondernemers verbinding omdat ze steeds meer te maken met regeldruk, globalisering en individualisering.’ De rol en missie van een bedrijvenkring op lokaal niveau zou dan kunnen zijn: Het optimaliseren van het lokale ondernemersklimaat. Concreet houdt dit in dat belangen van de leden worden behartigd wanneer een gezamenlijk optreden wenselijk is en worden er bruggen geslagen tussen overheid, onderwijs en het bedrijfsleven. Daarnaast kan in een bedrijvenkring het interne en externe netwerk worden versterkt. De kring stimuleert en faciliteert de zakelijke en menselijke contacten tussen de leden onderling.

Belofte

Vanuit die ‘missie’ en doelstellingen is gekeken hoe we dit in een belofte naar de buitenwereld kunnen vatten. Daarop bedachten we de zg. payoff ‘Verbinden en versterken van ondernemingen in Putten’.

Logo

De Bedrijvenkring Putten bestaat uit een diversiteit van ondernemingen en is er voor ZZP-ers tot grote ondernemingen. ‘Deze diversiteit hebben we gevisualiseerd in 5 kleuren. Bij het woord ‘versterken’ hebben we gedacht aan iets van metaal. Het ‘verbinden’ is daarom in het logo uitgewerkt in een sterke maar frisse metaalsoort: geborsteld RVS. RVS roest niet, is dus duurzaam en ondersteunt de lange-termijn-gedachte van de Bedrijvenkring. De gebruikte kleuren kunnen daarnaast nog bedrijfskundig filosofisch worden uitgelegd. De kleurentheorie van Leon de Caluwe geeft d.m.v. kleuren de typering aan van mensen, organisaties en middelen om veranderingen aan te pakken. Zo staat geel voor politiek en macht, blauw voor de cijfermatige kant, rood voor de blik op personeel en groen voor de lerende organisatie.

Presentatie

Op 28 oktober is het logo door Henk Vlijm (PR-verantwoordelijke binnen de Bedrijvenkring) aan de leden gepresenteerd. De zaal reageerde enthousiast.

Gepersonaliseerde Bedrijvenkring Putten Pepernoten Pot

Richard van der Poll deelde namens Accent Graficenter doosjes uit in de nieuwe huisstijl met daarin een zakje pepernoten, een chocoladeletter en een tegoedkaartje voor de grote gepersonaliseerde Bedrijvenkring Putten Pepernoten Pot. U wilt hem toch ook? Klik dan op de onderstaande button!

ONTVANG JE EIGEN BEDRIJVENKRING PUTTEN PEPERNOTEN POT